Siódma edycja CHECK IT już za nami

W minionych dniach, 14 i 15 marca br. odbyła się kolejna, siódma edycja konferencji CHECK IT. Wydarzenie organizowane jest cyklicznie przez Urząd Miasta Lublin, w ścisłej współpracy z uczelniami, kołami naukowymi oraz specjalistami z branży IT, w ramach inicjatywy Lubelska Wyżyna IT. Tegoroczna edycja online wzbudziła ogromne zainteresowanie wśród uczniów i nauczycieli szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych, nie tylko z Lublina, ale także z całego kraju. W wydarzeniu uczestniczyło ponad 2 000 uczestników z takich miast Polski jak Warszawa, Białystok, Chełm, Łuków, Siedlce, Biała Podlaska, Międzyrzec Podlaski, Sandomierz, Grodzisk Wielkopolski czy Suwałki.

Konferencja ma na celu pobudzanie i rozwijanie pasji informatycznych wśród dzieci i młodzieży oraz zachęcanie ich do edukacji
w kierunku nowych technologii, a w przyszłości do podjęcia pracy w lubelskich firmach z branży IT.

W  programie wydarzenia znalazło się aż 100 propozycji. Uczestnicy mieli okazję wysłuchać fascynujących prelekcji prowadzonych
w dwóch ścieżkach – wiedzy oraz rozwoju. Zakres tematyczny prelekcji zawierał m.in. przyszłość świata IT i sztucznej inteligencji, rzeczywistości rozszerzonej (AR), tworzenia gier komputerowych, cyberbezpieczeństwa, Big Data, Salesforce, analityki biznesowej (BI), a także z kompetencji miękkich takich jak prezentacja własnego wizerunku w mediach społecznościowych oraz wystąpień publicznych w branży IT.

Dodatkowo dla uczniów przygotowano ofertę warsztatów online, podczas których młodzi pasjonaci nowych technologii mogli poszczerzyć swoje zainteresowania z zakresu programowania w językach Python i C#, a także elektroniki z wykorzystaniem Arduino. Uczniowie pozyskali dodatkowo umiejętności związane z tworzeniem prezentacji przy użyciu programu Canva oraz pisaniem własnego bota do gry, a także zgłębili wiedzę z obszarów UX Design, Infobrokeringu oraz Design Thinking.

Wzorem lat ubiegłych przygotowano specjalną ofertę prezentacji dla nauczycieli w tzw. Pokoju Nauczycielskim, podczas których przeprowadzono prelekcje i debaty na temat interaktywnych i praktycznych metod nauczania informatyki i programowania, prowadzenia kół zainteresowań w szkołach, zastosowania Learning Apps w praktyce szkolnej, informatycznego wdrażania nowych form Polskiego Ładu, transformacji cyfrowej w lubelskiej oświacie, a także architektury miejskich zasobów strategicznych.

Wydarzenie uświetniły spotkania z przedstawicielami uczelni oraz firm z branży IT na wirtualnych stoiskach promocyjnych, podczas których uczestnicy mogli pozyskać informacje dotyczące warunków przyjęcia na studia informatyczne, poznać specyfikę działalności firm informatycznych czy też zapoznać się z ofertą praktyk i staży.

Na uczniów czeka jeszcze jedna atrakcja – warsztaty stacjonarne organizowane na terenach lubelskich szkół, przez specjalistów
z uczelni oraz branży IT.

Wszystkie nagrania online z konferencji dostępne są na stronie CheckIT.

Partnerzy branżowi: AIDA Diagnostics, Anna Prończuk-Omiotek Doradca i Szkolenowiec, Asseco Data Systems, Bottega IT Minds, Britenet, CompuGroup Medical Polska, CyberSkill, CyberSkiller, DataArt Poland, eduLAB, EMBIQ, EY Polska, intive, Lekturowo, Lilianna Trojanowska – Skuteczne Media, Lubelskie Centrum Konferencyjne, Lublin GameDev, Orange Polska, PolSource, PixBlocks, Pyramid Games, Reality Unit, Siemens, Sii, Somniso Studio, Spice Gears, SUPER IQ Centrum Nauki i Zabawy, Targi Lublin, Techni Schools, TechniVentures, VentureCapital, Uczymymaszyny.pl, Uptime Development, utter.one.


Wydarzenie CHECK IT realizowane jest w ramach inicjatywy Lubelska Wyżyna IT realizowanej przez Urząd Miasta Lublin. Jej zadaniem jest wyeksponowanie potencjału oraz przychylnego klimatu dla rozwoju branży IT w Lublinie. Priorytetowym założeniem Lubelskiej Wyżyny IT jest wsparcie lokalnego sektora IT poprzez wypracowanie wzajemnych powiązań w środowiskach nauki i biznesu związanych z technologią IT i ICT przy współpracy samorządu lokalnego. Lubelska Wyżyna IT obejmuje swoim patronatem szereg działań podejmowanych przez uczelnie, koła naukowe, firmy oraz inne podmioty związane z branżą.